Dorota Nowoświecka i Michał Urbański reprezentujący RBGP WZ uczestniczyli w spotkaniu ze Związkiem Miast i Gmin Dorzecza Parsęty, które odbyło się w Karlinie. Przed oficjalną częścią wstępnie omówiono z p. Kamilem Piecuchem i p. Moniką Drabowicz projektowane trasy i lokalne projektowane drogi rowerowe. Jedna droga ma już projekt budowlany i jest na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę (Karlino – Kołobrzeg przez Wrzosowo i Dygowo).
W głównej części spotkania uczestniczyli przedstawiciele gmin należących do ZMiGDP: Borne Sulinowo, Szczecinek, Siemyśl, Grzmiąca, Biesiekierz, Barwice, Karlino, Biały Bór, Kołobrzeg, Białogard, Dygowo, Rąbino, Połczyn-Zdrój, Bobolice, Tychowo, Gościno, Rymań, a także inni interesariusze (m.in. nadleśnictwo Białogard, nadleśnictwo Połczyn-Zdrój, reprezentanci gmin Czaplinek i Świdwin). Urząd Marszałkowski WZ reprezentowała p. Wanda Nowotarska. Na spotkaniu pojawiło się znacznie więcej gości niż zaplanowano, także z gmin, z którymi w najbliższym czasie planowane są odrębne spotkania.
Spotkanie otworzył Przewodniczący Zarządu ZMiGDP p. Waldemar Miśko. Następnie Michał Urbański zaprezentował cele i założenia projektu oraz omówił postęp prac, skupiając się na zaprojektowanych trasach priorytetowych przebiegających przez obszary zainteresowanych gmin.
Przedstawicielki gminy Czaplinek wniosły uwagę, że trasa Bałtyk – Wałcz nie przebiega przez Czaplinek. Zawnioskowały o modyfikację tej trasy tak, aby prowadziła wzdłuż drogi nr 163 i przechodziła przez Czaplinek, Połczyn i Barwice, co ma się wpisywać w strategię Geoparku, który jest jednym z głównych produktów turystycznych tej okolicy.
P. Miśko wniósł o uwzględnienie odcinka Dygowo - Karlino jako trzeciej odnogi na trasie priorytetowej Bałtyk - Wałcz lub modyfikację przebiegu tej trasy, aby uwzględniała ten odcinek, który ma już projekt techniczny drogi rowerowej i ubiega się o pozwolenie na budowę.
Z sali padły pytania o wyjaśnienie idei głównych korytarzy i wariantów alternatywnych, co M. Urbański ponownie omówił. Pytano także, czy projekt przewiduje wykorzystanie istniejącej infrastruktury czy budowę nowych dróg. P. Wanda Nowotarska wyjaśniła założenia ekonomiczne, na których bazuje projekt, mające na celu uzupełnianie brakujących odcinków pomiędzy istniejącą infrastrukturą niż budowanie w całości dłuższych tras. P. Krzysztof Szcześniak z Białego Boru zwrócił uwagę, że drogi projektowane w jego gminie nie zostały naniesione na mapy. Według RBGP WZ wszystkie dane otrzymane z gmin i nadleśnictw zostały uwzględnione i naniesione na mapę interaktywną.
Następnie dyskusja skupiła się na odcinku Białogard – Połczyn-Zdrój na trasie Bałtyk – Wałcz. P. Miśko zapytał kto zbuduje drogę, za czyje pieniądze, którędy będzie przebiegać? Związkowi zależy na połączeniu Białogardu z Połczynem i proponują okrężną trasę Białogard – Bobolice – Barwice – Połczyn-Zdrój. Pętla ta ma już projekt techniczny, gminy starają się o finansowanie. Przedstawiciele ZMiGDP kilkakrotnie prosili o uwzględnienie i pokazanie tej trasy w Koncepcji, niekoniecznie jako priorytetowego korytarza. Według p. Miśko Koncepcja tworzona jest bazując na względach finansowych, a nie całościowym spojrzeniu.
Po części dyskusyjnej chętni uczestnicy przystąpili do części warsztatowej i analizy dróg rowerowych na przygotowanych przez RBGP WZ mapach. Omawiane i wskazywane były odcinki dróg, którymi najlepiej poprowadzić trasy. P. Jacek Rożek z Nadleśnictwa Białogard zaproponował nową, nie uwzględnioną wcześniej przez zespół projektowy, drogę leśną na odcinku Osówek/Tychówko – Połczyn-Zdrój.